قیمت طلا، سکه و ارز امروز پنجشنبه ۱۱ بهمن‌ماه ۱۴۰۳ + جدول  قیمت طلا آبشده نقدی، امروز ۱۱ بهمن ۱۴۰۳ واکنش سازمان هواپیمایی کشوری به لغو پرواز تهران-پاریس: فرانسه دلیل روشنی اعلام نکرده است قیمت دلار مبادله‌ای امروز ۱۱ بهمن ۱۴۰۳ مه‌گرفتگی پرواز‌های فرودگاه مشهد را متوقف کرد شمارش معکوس برای ساماندهی کارکنان/ نیرو‌های شرکتی تا ۲ هفته دیگر صبر کنند توانیر: صنعت برق ۲۰۰ هزار میلیارد تومان بدهی و ۱۸۵ هزار میلیارد تومان زیان انباشته دارد وکیل بابک زنجانی: کرسنت در تلاش است اموال موکلم در مالزی را ضبط کند متناسب سازی حقوق بازنشستگان فولاد واریز شد + اطلاعیه صندوق بازنشستگی نتیجه برندگان قرعه‌کشی ایران خودرو اعلام شد جزئیات کشف بزرگ‌ترین زمین‌خواری ایران به مساحت هزار هکتار عوارض سنگین وضع شده برای رانندگان ایرانی در ترکیه لغو شد مجمع تشخیص با پرداخت کامل متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان دولت موافقت کرد شرایط معافیت مالیاتی موسسات خیریه تغییر کرد + جزییات  افزایش تقاضا برای آپارتمان‌های زیر قیمت / آخرین وضعیت بازار مسکن

قرارداد تجاری خط‌آهن رشت-آستارا تا چند روز دیگر امضا می شود

وزیر راه و شهرسازی از امضای قرارداد تجاری ساخت خطآهن رشت-آستارا طی روزهای آینده خبر داد و گفت: وقتی با مقامات خارجی نشست داریم، می‌دانیم چه می‌خواهیم.
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۱ - ۲۷ آذر ۱۴۰۲ - 2023 December 18
کد خبر: ۲۱۸۹۵۲

به گزارش راهبرد معاصر؛  مهرداد بذرپاش در هفتمین نمایشگاه بین‌المللی حمل‌ونقل، لجستیک و صنایع وابسته، اظهار کرد: یکسال از شروع به کار حقیر در وزارت راه و شهرسازی گذشت. یادم هست پس از مرحوم قاسمی، این مسئولیت بر عهده بنده قرار گرفت چند نکته را عرض کردم.

 

وی ادامه داد: رشد و توسعه ترانزیت یکی از برنامه های مهم وزارت راه و شهرسازی اعلام شد،بلافاصله کلان نقشه به نام ایران راه تهیه و تدوین شد.

 

وی افزود: اینکه در قالب یک برنامه جامع برنامه ها را تعریف و پیگیری کنیم بسیار امر مهمی است و نشان می دهد وزارت راه و شهرسازی در محیط به صورت معلق کار نمی کند.

وی با بیان اینکه پروژه‌هایی در دستور کار وزارت راه و شهرسازی قرار می گیرد که مهم و اثرگذار در اقتصاد کشور باشد، اضافه کرد: وزارت راه و شهرسازی با وجود همه مشکلات، محدودیت‌ها و موانع صاحب اصلی کار می بینم و به هر بهانه ضعف عملکرد، نبود امکانات و... نباید ما را از ادامه راه منصرف کند.

 

وزیر راه و شهرسازی گفت: طی یکسال اخیر رسد 33 درصدی ترانزیت را داشته‌ایم ، این دستاورد به واسطه کاهش تحریم‌ها و افزایش منابع بوده است؟ پاسخ خیر است. وقتی با مقام خارجی نشست داریم می دانیم چه می خواهیم.

 

بذرپاش با تاکید بر اینکه ما رشد ترانزیت و تسهیل تردد در مرزها را از طرف خارجی می خواهیم، تاکید کرد: در همه مذاکرات این مسئله موردنظر بوده و به دنبال آن بوده ایم.

 

وی با بیان اینکه برای بازپس‌گیری جاده ابریشم با دستور دادن اتفاق نمی افتد، اضافه کرد: طی یکسال گذشته پروژه‌های کم سابقه ای به بهره‌برداری رسیده است با وجود محدودیت ها خطآهن همدان-سنندح افتتاح شد.

 

وی با اشاره به اینکه 45 سال است در بازه خط آهن شلمچه- بصره حرف می زنیم، یادآور شد: از ابتدای امسال خداوند متعال کمک کرد و توافقات اصلی پروژه بین ایران و عراق اتفاق افتاد و الان در حال اجراست.

 

وی در ادامه به خط‌آهن رشت-آستارا اشاره کرد و با بیان اینکه این پروژه حلقه مفقوده کریدور شمال‌-جنوب است گفت: طی روزهای آینده قرارداد تجاری این طرح امضا و اوایل سال 2024 میلادی عملیات اجرایی آغاز می شود.

 

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به توافق ایران و ترکمنستان و ایران و ارمنستان برای ساخت جاده به ترتیب به ارزش 500 و 200 میلیون دلار گفت: از بندر شهید رجایی تا بندر کاسپین به صورت ریلی متصل خواهیم شد.

 

وی تاکید کرد: حرف از اقتصادی شدن بدون تکمیل کریدورهای ترانزیتی شبیه یک شوخی و حرف غیرجدی است.

 

بذرپاش با اشاره به اینکه ایجاد مراکز لجستیکی یکی از اولویت‌های وزارت راه و شهرسازی است، اضافه کرد: تعریف پروژه‌های جدیدی در تکمیل کلان پروژه ایران راه، مذاکره برای بازگرداندن نقش ترانزیتی ایران و... در حال پیگیری است./ تسنیم

ارسال نظر
آخرین اخبار